FAQ

Ofte stillede spørgsmål

Når du hyrer VIKA-flyt til at flytte for dig, udviser du stor tillid, I og med du beder os håndtere dine ejendele.

For at give dig den bedst mulige følelse af tryghed, har vi samlet alle de spørgsmål vi oftest modtager. Hvis du har et spørgsmål, som ikke er på listen, så tøv ikke med at kontakte os på: 61 24 24 24 eller [email protected].

Hvad koster en flytning?

Det er meget forskelligt, alt afhængigt af hvor meget indbo, trafik, etager samt afstand til parkerings mulighed.
Jo flere detaljer du fortæller os via telefon eller når du skriver jo mere præcis en pris og timeantal kan vi give.

Hvor ligger I henne?

Vi har adresse er Farverland 5,  2600 Glostrup

Er flyttekasser gratis og inkluderet i flytningen?

Nej, men man kan låne gratis flyttekasser under flytningen i ca 14 dage før og ca 14 dage efter.
Vi leverer flyttekasser i Storkøbenhavn til ca 250-300 kr. inkl moms.
Skal de afleveres længere væk, er prisen fra 400-700 kr. inkl. moms.

Hvor flytter I henne?

Over alt i Danmark, og Europa.
Giv os et ring og aftal nærmere.

Hvad er jeres åbningstider?

Kontortid 08:00-16:00. Fredag 08:00-15:30.
Der er to mand på telefonen 24/07 med ”måde”.

Hvor lang tid tager det at flytte?

Igen hvor meget har man og hvor fra og til, samt etager, afstand til parkering m.m.

Hvis jeg gerne vil indgive en klage, hvor kan jeg gøre det henne?

Det kan gøres på vores hovednummer 61 24 24 24 mundtligt eller på vores hjemmeside på vores kontakt formular skriftligt.

Hvad sker der, hvis jeg skal aflyse en flytning?

Der skal ringes på hovednummeret 61 24 24 24.
Ringer man sent dagen før eller på dagen, kan det udløse sent afmeldings gebyr, der som regel min. 1 time på taksten.

Hvordan kan jeg få en pris på en flytning?

Ved at ringe på hovednummeret eller udfylde formularen på vores hjemmeside.
Sørg for at have alle informationer klar om din flytning med adresser.
Skriv også hvad du har af indbo du skal have flyttet. Jo flere detaljer, jo bedre.

Er prisen baseret på timer eller volume / antal kubikmeter?

Begge dele. Vi har flere forskellige størrelser biler, så det kommer an på mængde indbo.

Flytter I tunge genstande som klaver, kabinetter, poolborde og pengeskabe?

Ja, vi har specielt uddannet folk til tungløft.

Hvilke betalingsmidler modtager I?

Kontant eller Mobilepay til private. Vi sender regning til faste kunder.

Hvordan skal jeg klargøre mit køleskab / fryser inden flytning?

Både køleskab og fryser skal være tømt og afrimet.
Vi prøver så vidt muligt at hold begge oprejst, men det bliver løft med en vinkel, når vi bærer dem ned af trapper.

Hvordan pakker jeg bedst skrøbelige genstande?

Porcelæn, evt malerier i silkepapir/aviser eller bobbel-plast. Disse ting kan købes hos os.

Du kan også pakke skrøbelige genstande ind i sengelinned.

Skiller og samler I møbler?

Ja. Det skal blot være oplyst inden, så vi kan tage det rette udstyr og værktøj med.

Hvor lang tid inden I ankommer vil I melde jeres ankomst?

Vi kan ringe på vej når flyttebilen kører fra vores lager/kontor, ca. 30 min før.

Kan jeg køre med i jeres flyttebil?

Ja. Vores små flyttebiler med max. vægt på 3500 kg.
Der er krav om at alle kunder skal kunne spændes fast med sikkerhedssele.

Kan jeg hjælpe flyttemændene på nogen måde?

Man må altid løbe med småting/planter/malerier eller div.
Bemærk vores forsikring bortfalder, når man selv hjælper med af og pålæsning.

Jeg har kæledyr. Hvad gør jeg med dem, for at gøre flytningen så gnidningsfrit som muligt?

Skal altid oplyses og de pågældende kæledyr skal være i transportkasse og kunne være i førerhuset.

Hvor store er jeres flyttebiler?

Vi har biler fra 10 m3 og op til 55 m3.

Hvor tidligt og sent på dagen kan I flytte?

I princippet fra kl: 06:00 til kl: 24:00.

Hvis flytningen er booket i god tid, og det er fordi det skal klares tidligt eller sent, så sætter vi folk på arbejde på det tidspunkt kunden ønsker.

Igen, det et vurderingsspørgsmål i mellem kunden og disponenten.

Skal man vælge fastpris eller timepris?

Det er en smagssag og op til kunden. Vi har kunder der vil vide hvad det koster inden de bestiller andre tager den på timetakst, og deltager selv i af og pålæsning, så flytningen er ”hurtigere overstået”.

Vi vil altid helgarderer sig på fastpriser. Du vil som tommelfingerregel få en billiggere pris, hvis du vælger timepris.

Kan I køre affald?

Ja. Almindelig privatindbo kan vi deponere til genbrugspladsen. Ved specialopgaver samarbejder vi med Marius Pedersen, der kommer og afhenter affaldet.

Hvorfor er I dyrere end nogle af jeres konkurrenter?

Hvis det er tilfældet, er det fordi vi lige en den tand dygtigere.

Kan I hjælpe med at pakke ned?

Ja, hvis det er bestilt ved ordreafgivelsen, så vi er sikre på, at have det nødvendige udstyr som kasser og pakkepapir. Vi kan også hjælpe med udpakning.

Hvad koster en nedpakning?

Dette gøres som regel på timetakst, da det er utroligt svært at vide hvor meget folk har.

Vi tilbyder at man kan bestille en gratis flyttekonsulent, som kigger lidt nærmere på opgaven. Det giver dig en bedre idé om hvad din flytning kommer til at koste.

Kan I opbevare mine ejendele før/efter flytningen?

Ja. Vi har vores eget lager som er opvarmet og overvåget døgnet rundt.

Hvad koster det at have flyttekasser opbevaring hos jer?

Alt afhængigt af hvor meget og hvad der skal opbevares.

Behøver jeg at være forsikret?

Når man som privatperson skal have ting opbevaret, skal det meldes til ens eget forsikringsselskab, at ens indbo står på det pågældende flyttefirmas adresse.

Læs mere om vores forsikring.

Vil jeg være forsikret, hvis der er noget, der går i stykker i forbindelse med flytning?

200.000 kr- pr colli.
500.000kr pr læs, antikviteter op til 50.000 kr.

Gælder ikke elektronik. Fladskærme skal være i original emballage.

Indholdet i flyttekasser man selv har pakket er IKKE dækket.

Er det VIKA-flyt der har stået for nedpakning, er indholdet dækket af forsikringen.

Brug for hjælp?
Hvis du har brug for hjælp eller har spørgsmål, så kontakt os meget gerne.
Ring til mig
eller ring til os på